För femte året i rad fick vi som eventbyrå förtroendet att producera Stampen Media Awards, den interna säljkonferensen som hålls varje år. Till skillnad från tidigare år så kunde vi denna gång producera ett helt koncept för kvällen som dessutom sändes helt digitalt.

Stampen Media är verksamma längs nästan hela västkusten; från Laholm i söder till Strömstad i norr. Det tog vi med oss när vi skapade konceptet för kvällen som var ”after beach”. Varma, somriga känslor blandat med fest och skön musik.

Projekt- och produktionsledning 

Tillsammans med Stampen har vi genom tät kontakt och gott samarbete haft ett helhetsansvar för projektledning, produktion och genomförande. Vårt ansvar har varit: konceptutveckling och grafisk produktion; teknisk lösning ihop med vår teknikleverantör; underhållning inkluderande artister; kostym och regi; scenografi samt manus och innehåll.

Musik & underhållning

För oss på Fusion Experience är det viktigt att varje moment är skräddarsytt för att lyfta konceptet till en ny nivå, vilket innebär att vi aldrig köper färdiga underhållningsakter. Vi koreograferar och regisserar alltid själva. Det skapar en bättre och mer harmonisk dynamik mellan konferencier, dansare, musiker och övriga deltagare samtidigt som det lyfter hela eventet.

För Stampen producerade vi tre underhållningsakter där de själva även fick vara delaktiga, vi hade dance along och självklart DJ-set och musikquiz.

Koncept & design

Att alla saknar sommaren i början på februari är ingen nyhet. Därför ville vi skapa ett koncept och eventmanér som peppar och värmer tittarna. Solblekta penseldrag och bilder på sandiga grillkvällar på stranden och varma festkvällar fick bli ledmotivet. Med inspiration från strändernas saltnötta träinredning med drivved och ljusslingor i olika färger skapade vi en rå och samtidigt varm scenografi. Studion byggdes upp med allt som hör till en after beach: palmer, drinkar, lastpallar, ljusslingor, kabeltrummor, brassestolar och bastmattor.

Teknik & filmproduktion

Vi sände festen digitalt från vår egna streamingplattform. För Stampen Media hade vi en fyrkameralösning varav en steadicam som skapar mycket mer rörelse, dynamik och djup för tittaren, samt komplett ljud, ljus och bild för att fullständiga hela after beach-känslan.

Resultat 

Den årliga konferensen hos Stampen Media är en central del i employer branding, och att den skulle ställas in var inte aktuellt. Därför fick vi förtroendet att skapa en digital livesändning av kvällen för att upprätthålla traditionen. Tittarna skickade in bilder på sina hemmafester och deltog ivrigt i musikquizet. Trots att festen genomfördes på distans så var det betydelsefullt att den blev av.